Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Anka184

6. 5. 2010 14:05
Díky

Honzo, máš můj obdiv-není moc lidí, co dokáží darovat, i když jsou potřeba. Já sama darovat nemůžu, ale beru léky vyrobené z plazmy - zachránily mne od operace, aspoň na nějaký čas - a nevím, co bych dělala, kdyby ta možnost nebyla(teda vím - bylo by to několik měsíců o berlích a několik let bez sportu). Děkuji tobě i všem, kteří dělají něco takového.

0 0
možnosti

tromi

7. 2. 2010 22:06
z lidského hlediska máš naprostou pravdu

pak se podívej na kauzu zločince Šťávy, který rejžuje na tom, co ty dáváš gratis

0 0
možnosti

CrazyWolf

7. 2. 2010 20:33
Snad ne od ČČK?

Již teď se těším na svůj další odběr s pořadovým číslem 2, při kterém dostanu i kartičku dárce.

Tímto je myšlen Průkaz dárce krve, vydávaný Českým Červeným křížem?8-o

0 0
možnosti

sitt

7. 2. 2010 19:07
...

Nechutný byznys-v Olomouci švýcarská SANA plazma, mají pobočky ve východních zemích a pak z toho ve Švýcarsku vyrábí léky za těžký prachy, vy dostanete 400 stovky a co vím z vlastní zkušenosti váha neváha, každýmu vezmou aspoň 800 ml plazmy, bylo mi po tom blbě celý den (jistě neměla sem tam chodit, ale byla krize), štěstí na příjemnou sestřičku jsem neměla, prostě už nikdy více

0 0
možnosti

slavekp

7. 2. 2010 17:57
Darování a pomoc?

Chtěl bych se vyhnout tomu, abych autora nazval pitomcem, takže raději pár argumentů: to, co jste absolvoval, nebylo dárcovství, ale prachobyčejný prodej. Právě proto, že v těchto soukromých společnostech se za to platí. Jediné dárcovství ve správném smyslu slova probíhá v transfúzních odděleních (TO) pod fakultními nemocnicemi, kde kromě dobrého pocitu nedostanete už skoro nic. Za druhé, ano, chodit můžete opravdu každý týden, ale korektní lékař vám řekne, že to je pro vaše tělo abnormální zátěž (kterou sice snese, ale dlouhodobě vám to pak vrátí). Správně by to mělo být tak 1x za měsíc. A konečně ten váš super pocit, že pomáháte lidem. Hahaha, možná tak lidem na západ od nás, protože všechna (!) tato plazma se vyváží a prodává na západě. Jediná plazma, kterou opravdu obdrží lidé kolem vás, je ta z TO ze státních nemocnic. Ale to už bych se opakoval. A jen na okraj, aby mě někdo nenapadl, že píšu o něčem vzdáleném - sám jsem zlatý dárce krve (tedy 40 odběrů).

0 0
možnosti

petr.n_22

7. 2. 2010 18:22
Re: Darování a pomoc?

Opravdu by mě zajímalo, proč někteří vytvářejí atmosféru toho, že jde o něco špatného. Plazma je potřeba, a na tom, že za ní dotyčný dostane zaplaceno, nevidím problém.Jedná se jen o motivaci, protože jinak by byl problém ji získat dost.

0 0
možnosti

Saltos Alim

7. 2. 2010 17:46
Tak vida

Perfektní od mladého autora - protože pozitivní a docela výjimečné  v jinak běžné řadě nářků, hrůz, problémů a katastrof.   8-o

0 0
možnosti

narakN

7. 2. 2010 17:40
to sou veci

ja plasmu nedavam nevedel sem ze se dava kde se dava a proc?neni lepsi dat raci krev normalne?8-o

0 0
možnosti

Jan Hnízdil

7. 2. 2010 22:20
Re: to sou veci

Tak si přečtěte článek, tam to vysvětlené je. :)

0 0
možnosti

Cjert

7. 2. 2010 17:39
Darovani krve..

Ja chodim darovat krev uz nejaky ten rok, ale zasadne chodim na transfuzni oddeleni nasi nemocnice a "zadarmo". Nikdy bych nesel do takto "vydelecneho" strediska. Ostatne v kazde nemocnici vam reknou, ze darovani krve, ktere neni vazano na financni odmenu je "to prave", protoze lidi chodi darovat z presvedceni nikoli za ucelem vydelku - a ze takovych lidi je hodne..

P.S. v nemocnici udelaji kontrolni odber pokazde, nikoliv jen jednou za cas..

0 0
možnosti

Klara L

8. 2. 2010 15:52
Re: Darovani krve..

Už jsem psala o kousek výš, že cca 8 let zpátky, když jsem chodila dávat krev do Vinohradské nemocnice a pak na Zbraslav, tak odběry plasmy a destiček byly vždy placené. Jednalo se o transfúzní oddělení nemocnice a nikoli o nějakou "soukromou výdělečnou společnost". Zadarmo se tam dávala pouze krev jako taková, ale v době, o které píšu, měli největší zájem o destičky.

0 0
možnosti

Antek

7. 2. 2010 17:19
Dárci krve

Jsem jeden z vyřazených dárců krve-po 43.odběru mě zjistili,že už nemůžu dávat krev,prý jsem prodělal žloutenku typu C,ale o ničem nevím.Informovali mne,že nemusím mít žádné potíže,ale že si to moje tělo vytvořilo nějaké protilátky,jako bych tu žloutenku prodělal.Kdybych mohl,tak dávám dál,krev se nedá ničím nahradit...

0 0
možnosti

simonides1

7. 2. 2010 16:39
Reklama...?

A jak máme Váš "článek" brát než jako reklamu...? O tom co je krevní plasma a jak se daruje jsou stovky článků na webu. A že se k Vám chovali hezky, to je snad samozřejmost...!? 8-o

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS