Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

petrxh

19. 1. 2010 19:37
PD

Myslite, ze kazdy poslanec je odbornikem ve veci o ktere hlasuje? (Mozna ani nevite, ze dle pruzkumu vetsina poslancu LS pred hlasovanim ani necetla a vymlouvali se na to, ze se jedna o prilis slozity dokument.)

V poslanecke snemovne funguje rada vyboru a komisi, ktere danou problematiku zkoumaji a maji moznost prizvat odborniky v dane oblasti a zadat nejruznejsi studie. Vystupem vyboru je doporuceni snemovne, zda dany navrh prijmout, neprijmout, prepracovat, apod.

Pro primou demokracii existuje obdoba poslaneckych vyboru, ktera se jmenuje planovaci bunka. Princip spociva v tom, ze se jmenuje nekolik komisi z nahodne vybranych obcanu, kteri take maji moznost prizvat odborniky v dane oblasti a zadavat ruzne studie. Vystupem kazde komise je pak zprava o vyhodach a nevyhodach daneho navrhu, dle kterych se pak obcane mohou rozhodnout.

Osobne jsem jednoznacne pro primou demokracii, protoze se zda, ze to je jedina moznost, jak se poprat s korupci a rozkradanim statniho majetku.

0 0
možnosti

Novotnak

3. 12. 2009 20:11
Souhlas

psal jsem už podobně laděný blog a vyjadřuji Vám podporu. Netvrdil bych sice, že poslanci jsou oběktivní, ale mají k tomu alespoň nástroje a mohli by být, kdyby chtěli. Ale to už je jiný problém.

0 0
možnosti

Jálida

5. 12. 2009 14:15
Re: Souhlas

Zcela souhlasím! R^

0 0
možnosti

Jan Hnízdil

3. 12. 2009 18:36
Reakce na komentáře

Gaspard: Ano, ale volby a referendum je trošku něco jiného - pletete si pojmy s dojmy.

Já si prostě pořád myslím, že je potřeba se o politiku zajímat a zvolit si ve svobodných volbách stranu, která je Vám a Vašim názorům nejbližší. Je to naše volba, naše rozhodnutí - vhodit hlas nějaké politické straně, které budeme důvěřovat a po které budeme chtít, aby prosazovala naše zájmy.

Pro všechny, kteří mě nazývali naivním:

Ano, možná máte pravdu, možná jsem naivní, ale pokud jsem naivní já, tak jste naivní i vy. Všichni, kdo chodí k volbám - jsou dle Vašeho názoru zřejmě naivní. Váš způsob uvažování, kdy každý politik je prostě korytář a jde mu jen o peníze, je opravdu směšný. Proč tedy chodíte k volbám? A když už chcete onu přímou demokracii, když si chcete o věcech rozhodovat sami - proč nedáte hlas straně Věci veřejné? Proč má jen necelé 3% hlasů?

0 0
možnosti

Jan Hnízdil

3. 12. 2009 18:37
Re: Reakce na komentáře

Přímá demokracie vypadá sice hezky, jenže můj hlas v referendu je jen

jedním z několika milionů. Tedy já sám si rozhodně svoje neprosadím. A nevěřím tomu, že všichni jako já

budou hlasovat tak, že si nejprve danou problematiku prostudují a

teprve pak o ni rozhodnou v referendech. Naopak si dost dobře myslím, že drtivá většina bude rozhodovat na základě jednoho článku v novinách. A toho se bojím, o tom to celé je.

0 0
možnosti

nottingham

3. 12. 2009 10:38
Mlady a naivni autor.

Myslite si nechat DULEZITA rozhodnuti nasim zakonodarcum....? To ze jsou zkorumpovani a jde jim jen o penize do jejich kapsy asi nevite. Radeji at si to rozhodne narod sam a pak nema komu co vycitat, nez to nechat na nasich korytarich. Na druhou stranu nema smysl vyhlasovat referendum kvuli kazde "blbosti". Ale podobne zakony ohledne referenda, jako jsou ve Svycarsku bych uvital.

0 0
možnosti

SYETEY-KOTZOUR

3. 12. 2009 11:51
Re: Mlady a naivni autor.

asi by "národ" neměl hlasovat o energetické koncepci nebo bezpečnosti země....

...nicméně nějaká pojistka, jak referendem zablokovat řadu jiných (z jiných kapitol) rozhodnutí by neškodila......je to opravdu sebranka.

.....mě napadá, jsem tedy vlastně pro přímou demokracii??? ...asi taky pro kočkopsa.

0 0
možnosti

swiss111

3. 12. 2009 10:14
milite se a nebo si opravdu myslite, ze vase problemy

ktere mate na lokalni urovni se zazracne vyresi, jestlize je budete delegovat nejakym prostecharskym politikum do Bruselu?

0 0
možnosti

SYETEY-KOTZOUR

3. 12. 2009 11:48
Re: milite se a nebo si opravdu myslite, ze vase problemy

já např. myslím, že v průměru ano. Dožijem se další řady blbých rozhodnutí EU, ale i průměrných a pár (nepřeceňuje) dobrých.

Rozhodování na ČR úrovni je v současnosti natolik tristní, že by se mi ulevilo, kdyby se přesunulo, co nejdál od Prahy.

Dosažrní korupce EU politiků (a to není nijak chválihodná) by bylo dosažením hvězdné mety pro ČR.

Obecně máte pravdu. Kdyby v ČR někdo zastupoval opravdu zájmy ČR bylo by to lepší, za těchto podmínek, ale i jinak hrozná EU struktura je pokrok..... bohužel (jak rád bych se jednou stal EU skeptikem)

0 0
možnosti

Gaspard

3. 12. 2009 10:11
Referendum je špatné...

... ááááno! Politici ví všechno líp, ááááno! Tak proč nám ještě dovolili chodit k volbám? Volby jsou totiž taky referendum, víme, vašnosto?

0 0
možnosti

xmann

3. 12. 2009 10:10
xxxxxxxxxx

Jestli si ji chceš přečíst stačí říct,klidně ti ji pošlu.Je to asi cca 400 stran.;-D

Nicméně určitě o všem nelze rozhodnout v referendu,na druhou stranu si myslím,že by byl prostor pro jeho větší využití.Politici jen čekají na hlasy a když se do parlamentu dostanou už je starosti běžných lidí nezajímají.Nesnaží se s nimi scházet a ptát se jich mluvit s nimi.Navíc se tím jak se do parlamentu dostanou začnou běžnému životu vzdalovat a pak když s takovým politikem mluvíte,tak zjistíte,že je uplně mimo realitu a takový lidi pak o vás rozhoduji....

0 0
možnosti

duff_

3. 12. 2009 9:32
Váš názor

odpovídá věku (bez urážky). Ještě nemáte vypěstovanou správnou averzi a nedůvěru v politiky, ale to časem přijde, nejpozději v době, až dojdou peníze a nikdo nám další nepůjčí.

0 0
možnosti

Katka B.K.

3. 12. 2009 9:21
mladý chlapče

jak si můžete myslte, že pár ouřadů včele s politikem může vědět cokoliv lépe, než normální průměrně inteligentní občan???8-o 8-o Opravdu to přičítám věku, nic ve zlém... především proto, že jste nezažil doby, kdy nám diktovala "chytrá" Moskva a pár "chytrých soudruhů" včele. I když si lidé rozhodnou něco "špatně" (velmi subjektivní hodnocení, že?), tak je to prostě jejich vlastní rozhodnutí. Nesouhlasím, že někdo "nahoře" o mně rozhodne LÉPE, než já sama. Zkuste o tom přemýšlet, hezký´den K.

0 0
možnosti

Katka B.K.

3. 12. 2009 9:23
Re: mladý chlapče

PS: ta vaše teze by byla zcela v pořádku, pokud by to do politiky šli výhradně lidé, kterým jde o věc, a ne o hrabání pod sebe, jak je bohužel současná realita. I já jsem byla snílek, ale bohužel s věkem přišlo (kruté) poznání...

0 0
možnosti

vodní želva

3. 12. 2009 9:14
Máte tam trošku rozpory.

Píšete, že jste proti přímé demokracii, ale z článku vyplývá, že jste proti ní tak napůl. Já Vás za to nekritizuji, moje postoje jsou obdobné (na komunální úrovni posílit prvky přímé demokracie, na celostátní jenom ve vybraných kapitolách). Problém vidím jednoznačně jinde - a to v našich současných politicích. V Ústavě máme referendum pojmenováno a je Ústavou vyžadován speciální zákon o obecném referendu (zatím máme jen zákon o obecném referendu), jenže naši slavní politici se o tomto zákonu vícše než deset let dohadují, ale zatím nevymysleli nic. Teprve po schválení zákona o obecném referendu (což určitě bude cíl VV) bude moci říci, co nás čeká. Ale je pravda, že třeba všelidové hlasování o změně jednotlivých článků Ustavy považuji za zhovadilost. Někteří členové VV si tuto věc již uvědomují a já doufám, že jejich názor převáží. Berte to tak, že ta strana je opravdu na počátku a podle mě tam má dost jiných dobrých nápadů, díky kterým o ní lze uvažovat.   

0 0
možnosti
  • Počet článků 50
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2991x
Autor blogu vystudoval znalostní inženýrství na FIT ČVUT v Praze. Aktuálně pracuje jako datový analytik a .NET vývojář v jedné softwarové firmě.